2 דקות קריאה
GATO FM50 - רמקול רצפתי - סקירה

היום נסקור את רמקול ספינת הדגל של חברת GATO AUDIO . ה FM50. כל דגם רמקול של GATO מסמל (כמו שציינו בפוסטים קודמים) את הנפח שלו . המדפי FM15 דהיינו 15 ליטר, FM30 הרצפתי . ובסקירה שלנו FM50 - דהיינו 50 ליטר של נפח. הרמקול בנוי לתלפיות . חזק מאסיבי . 3ways אשר מציע דינמיות מטורפת , במה אדירה. 

הוא בנוי  מ SOUND PROJECTOR  (מקרן סאונד) של שני דרייברים באס יעודיים בקוטר 6 אינטש  ו 50 ליטר נפח אשר  ירשים אתכם בכל הז'אנרים; יש לו תגובת בס סופר הדוקה,  midrange  מפורט ודינמי יחד עם טרבל  תהודה צלולה. הטוב מכולם; הוא מציע קוהרנטיות שאין שני לו ודיוק במה קולית מרשימה.

גאטו נשענת כאן  על  "מקרן קולי" שנעלם בשנים האחרונות בעולם האודיו וההקלטות .הרמקול מסוגל  לשחזר כל כלי בצורה דינמית וחיה, אך גם לעורר אצל המאזין את הרגש, הסביבה האקוסטית והאנרגיה של המקום בו הוקלטה המוסיקה.


גאטו לא לקחו לכאן דרייברים מוכנים, אלא פיתחו כל דרייבר באופן יעודי למטרה שלו , מהנדסי GATO (חלקם יוצאי GAMUT)  ידועים בפיתוח המוצרים שלהם . יש להם מהנדסים על כל תחום באודיו. מן עיצוב הבורג ועד לאוקסיטיקה. 

כל הרמקולים של GATO עשויים בשיטת ה FUSEDMASS שלהם.מה זה אומר?  זה סנדוויץ  העשוי משכבה עבה של לוח MDF עם תדר תהודה בינוני, שכבה דקה של ביטומן רך וכבד בתדר תהודה נמוך במיוחד ולבסוף שכבה בינונית של לוח HDF עם תדר תהודה גבוה. 

שימו לב להבדלים בין שכבות רגילות ברמקול לבין ה FUSEMASS של GATO . 

לחומר  בשכבה אחת יש רק תדר תהודה פנימי אחד ושיכוך פנימי מוגבל, הגורם לרטט מורחב.


 FusedMASS עם תהודה שונה ויכולות דעיכה פועלים זה נגד זה והרטט קטן ונעלם במהירות.

לא זאת שגאטו לא משתמשים בדרייברים מוכנים אלא כל דרייבר שלהם פותח באופן עצמאי ויעודי לכל מטרה ספיציפית. הם גם פיתחו עבורם טכנולוגיה בשם  PurePHASS . 

לצד העבודה הרגילה של קרוסאובר - חלוקת התדרים הנכונים לכל דרייבר  - מערכת PurePHASE מספקת גם בקרת פאזה אקוסטית מדויקת, עם מעכב קבוצתי ליניארי נמוך וגם פיזור לינארי רחב. טכנולוגיית  זו פותחה בכל הרמקולי FM של GATO . 

המאפיין העיקרי של דרייברים מוצלבים ברמקולים רגילים הוא חלוקה והתאמת ספקטרום התדרים הנשמעים למספר דרייברים ייעודיים של רמקול, תוך שמירה על תגובת תדרים שטוחה על הציר ועכבת עומס קלה של המערכת. בגאטו מאמינים שתדר שטוח על הציר רלוונטי אך לא ההיבט החשוב ביותר ביצירת חיות (חיים) של במה קולית מוזיקלית. הקרוסאובר של PurePHASE מתריס נגד דרייברים מוצלבים רגילים, בכך שהוא מתמקד בעיקר בשלוש יכולות חשובות הרבה יותר:

1. בקרת פאזה אקוסטית מדויקת של כל דרייבר מספקת הגדרה מדויקת של האקוסטיקה, הכלים והקולות המוקלטים במה מושלמת ונכונה.

2. מעכב ליניארי קבוצתי  נמוך מבטיח שרק מינימום אנרגיה תמצא בדרייבר  ורמת התהודה החשמלית נשמרת נמוכה ככל האפשר. הימנעות מתנודה חשמלית ומריחת זמן תדגיש את פרטי המיקרו ותספק דינמיקה עצומה ותגובת דחף מרשימה.

3. פיזור ליניארי רחב מספק תגובת תדרים הרבה יותר לינארית בחדר מכיוון שכל הצליל המשתקף מקירות הצד, הקירות והקיר האחורי הוא בעל אותה חתימה אקוסטית בדיוק כמו הצליל שהופיע ישירות מהרמקולים. זה הופך את האקוסטיקה של המיקום והחדר להרבה פחות קריטית, ומבטיחה צליל קוהרנטי וטבעי גם בסביבות אקוסטיות "קשות". 

עוד פ'יצר מדהים שנמצא בכל רמקול שלהם, הוא האפשרות לשינוי ה CROSSOVER ידני . 

המאזין יוכל  להתאים  אישית את הביצועים הקוליים של הרמקול. לא זו בלבד שהתאמה קולית עדינה זו מאפשרת למאזין להתאים את הרמקול לטעמו, למגבר או לחדר ההאזנה הספציפי שלו - הוא גם מבטיח כי לא יאבד פרטים ושמירה  על הצליל המקורי המלא והעשיר.





מומלץ HIFINEWS